✅ Eerst checken: was je account al geactiveerd?
Weet je niet zeker of je account ooit correct geactiveerd werd? Neem dan een kijkje in ons registratieartikel om zeker te zijn dat alles juist werd afgerond.
❗ Mogelijke redenen voor deactivatie
Je account werd wél eerder geactiveerd, maar is nu gedeactiveerd? Dat kan om één van deze redenen zijn:
Onbetaalde factuur
Een openstaand bedrag op je account kan leiden tot een tijdelijke blokkering. Zodra je de betaling in orde brengt, wordt je account opnieuw geactiveerd.
Verlopen betaalmethode of rijbewijs
Als je rijbewijs of gekoppelde betaalmethode verlopen is, schakelen we je account tijdelijk uit. Je ontvangt hierover een herinnering per e-mail. Update je gegevens in de app om verder te kunnen rijden.
Mislukte identificatie
Wanneer je de verplichte identificatiecontrole vóór het ontgrendelen van een voertuig niet correct uitvoert, wordt je account 24 uur gedeactiveerd. Zorg ervoor dat je duidelijke, geldige foto's maakt van je documenten en jezelf.
Verdachte of onveilige activiteit
We nemen veiligheid serieus. Je account kan (tijdelijk) geblokkeerd worden als er sprake is van:
Vermoedens van identiteitsfraude
Onveilig rijgedrag zoals te snel rijden, gevaarlijke manoeuvres of het negeren van verkeersregels (Safety Mode)
⚠️ Safety Mode: We sturen je een vriendelijke herinnering om je rijgedrag in het oog te houden. In ernstige gevallen kunnen we je rit onmiddellijk stoppen of je account permanent blokkeren.
📩 Check je mailbox
Bij een deactivatie sturen we je altijd een e-mail met uitleg. Kijk dus zeker even in je inbox én je spamfolder.
💬 Vragen? We helpen je graag
Nog niet zeker waarom je account is gedeactiveerd? Of heb je hulp nodig om iets op te lossen? Chat met ons supportteam via de live chat in de app. We staan voor je klaar!