Naar de hoofdinhoud

Wat zijn administratiekosten?

Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Waarom rekent Poppy een administratiekosten aan? 🧐

Bij Poppy doen we ons best om een vlotte en efficiënte ervaring voor alle gebruikers te garanderen. Wanneer er een boete of extra kost wordt opgelegd die verband houdt met je rit, neemt ons administratief team de nodige stappen om dit te verwerken. Om de tijd en middelen die hierbij komen kijken te vergoeden, rekenen we een administratiekost aan.


Wat dekt de administratiekost? 🔎

De administratiekost compenseert het werk van ons administratief team, waaronder:

  • Communicatie met de autoriteiten om details over de boete of kost op te vragen of te verifiëren.

  • Verwerking van de boete of kost en correcte koppeling aan je account.

  • Informatie verstrekken over de boete of kost en hoe je deze kan betalen.

  • Opvolging en herinneringen versturen als de boete onbetaald blijft, om extra kosten of sancties te voorkomen.

Dit omvat ook taken zoals het openen, scannen en het identificeren van de verantwoordelijke gebruiker.


Wanneer wordt de administratiekost aangerekend? 🗓️

  • De standaard administratiekost wordt aangerekend wanneer we een boete of kost voor het eerst naar je doorsturen.

  • Als de boete of kost niet op tijd wordt betaald en we een herinnering van de autoriteiten ontvangen, wordt een extra administratiekost aangerekend om de bijkomende verwerking te dekken.

Deze kosten worden in rekening gebracht via de betaalmethode die aan je Poppy account is gekoppeld, nadat we je hierover hebben geïnformeerd.

Was dit een antwoord op uw vraag?